20090520

Ruter 3


För ca 7 år sedan började jag hitta spelkort på Göteborgs gator. Jag brydde mig inte så mycket
först men efter att jag hade hittat samma kort, som jag någon dag tidigare råkat trampa på, på ett helt annat ställe började jag plocka upp dem. Har över 60 st. spelkort i olika valörer och med olika baksidor. Jag bestämde mig till slut för att finna 4 Jokrar och därefter lägga ner samlandet. Jag fann dem på en och samma kväll och lade ner samlandet, som utlovat. Idag, några år senare, trampade jag på Ruter 3 - och tog upp det.

Någon som har liknande erfarenhet? Tilläggas bör, att korten nästan alltid kom i samband med en intressant händelse...


JOKER

Joker, joker, joker, joker

det blir fyra
om jag räknar rätt
fann dem
på marken
den förste vikt som ett pappersplan
röd baksida
den andre häller bilder över jorden
röd baksida
den tredje likadan som den andre
röd baksida
den fjärde ful och vanlig
röd baksida
på den jäveln också!

2 kommentarer:

  1. Aldrig märkt!
    Var hittar du alla dessa kort? :>

    SvaraRadera
  2. De flesta runt mig är förvånade. Har haft vänner med ibland då jag funnit kort. En tid var det helt hysteriskt, fann kort nästan dagligen. Har hittat dem över hela innerstaden faktiskt. Ska visa dig samlingen någon dag :)

    SvaraRadera

Säg vad ditt hjärta talar!