20110103

Nytt år och enkel resumé

Lika plötsligt som alla tidigare år ändras siffrorna och jag hänger inte med när jag ska skriva dem. Brukar vara åtgärdat framåt slutet av mars sisådär. 2011 känns inte lika spännande som 2010 kändes men jag hoppas att känslan är fel. Kanske är det sifferkombinationen... 2+1+1=4, en siffra jag inte är riktigt bekväm med och då ska jag ändå leva med den i 8 1/2 år till. Kanske är det för att det är början på ett nytt decennium och det skrämmer en aning... 2020 känns som tal lång bort men det är mindre än 10 år dit. Minns 2001 som det vore igår. Vad värre är, jag minns 1991 på samma sätt... Detta handlar inte om åldersnoja, det handlar om tid. TID. Till och med ordet fick en annan skepnad nu. För att inte låta 2010 gå helt förlorat i tidsdimman vill jag tacka året som burit oss fram till 2011. För hur konstigt allt än känns, så är jag tacksam för varje nytt år där livet är gott mot mig. 2010 var ett mycket gott år och jag önskar 2011 blir än bättre för mig, min älskade samt våra nära och kära och för alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg vad ditt hjärta talar!