20110426

Filar på filer

Jobbet med att återställa bloggen är snart över. Tog sin tid, må jag säga och hädanefter blir det SPARA varje vecka! På så vis kanske jag slipper återställa närmare 150 poster... Har skapat en ny portfoliosida också och denna gång har jag inte platsbyggt den, vilket underlättar en aning. Hoppas på att få upp allt närmsta dagarna.

Sommaren verkar ha lekt hoppa bock med våren och orsakar huvudvärk, trötthet, kli i ögon och näsa samt en hel del irritation. Vi vänjer oss snart. Gissa vem som ska investera i ett Saltiskort!? Ser brännan från 2002 framför mig... Är ilsk över att jag inte tog några foton av mig själv då, har nog aldrig varit så brun. Kanske sommaren 2011 är året då rekordet slås.

En sen tisdagskväll som denna funderar jag annars över viktiga ting som varför jag älskar gamla skåp. Jag tycker även om små skåp. Små eller stora träaskar är inte fel heller, gärna med lite patina. Fina skokartonger är dumt att ha heller... Ritningsskåp ska vi inte tala om. Lite oljig industrikänsla på dem och jag är mycket nöjd. Tycker inte om höga bokhyllor dock, de tar så mycket väggplats som är avsedd för konst. De fina träaskarna gillas av H också, gärna gamla cigarrlådor där han kan ha sina små papperslappar. Undrar om det finns en djupare psykologi inblandad här? Gömma sig, gömma saker? Ordning? Gömma oordning? En sak vet jag, det är förbaskat skönt att ha alla teckningar, ritningar, papperssamlingar i vackra ritningsskåp. Underlättar hanteringen också. Måste finna "mitt" ritningsskåp snart... Det ovan från Au Maison är inte så dumt faktiskt. Danskt är fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg vad ditt hjärta talar!