20100715

Barnprogram för vuxna

Hade lovat att inte posta färgfoton men det är sommar och jag är inkonsekvent som vädret. Har sett Ernst på tv ikväll. Man blir lätt inkonsekvent då. Plötsligt vill allt vara i färg, även schackbrädena. Vilken makt han har karln! Jag satt och log gulligt (troligtvis fånigt) medan sambo H. precis hade sockerhallucinerat iväg till drömmarnas land på andra soffan. Inget manligt tjatsurr, bara Ernst. Sedan kommer den lilla skånskan Tina in i bildrutan och stör hela min njutning. Aldrig får man vara lycklig en längre stund. Jag svor en ramsa och blängde på henne men hon blev kvar till slutet. Rätt charmig varelse men sätt henne för sjutton hos Janne Josefsson eller någon annan torr potatis, inte ihop med Ernst. Egentligen är han en aning gammal för min smak, Ernst, men såhär på tv-avstånd ter han sig bra. Jag är tjusad - jag erkänner. Nästan lika förtjust i Ernst som i denne karl!

Bild: maxit Gårdshuset
Formgivare: Ernst Kirchsteiger
Fotograf: Christer Pöhner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg vad ditt hjärta talar!