20100810

Hemma bäst



Så var det dags för sommarsemesterns sista dag. Imorgon börjar jobbet igen och jag försöker summera mina insatser i vårt hem de 8 veckor jag varit ledig...
  1. Målade köket, färgen blev "Krita"
  2. Målade gamla sidobord för att de ska passa i badrummet, färgen heter "Asfalt"
  3. Satte upp hissgardiner i köket (jäkla mek i omgångar, borde varit lättare)
  4. Flyttade vinden (äntligen - lång historia med många svängar)
  5. Fann mina drömmars köksvåg på Sarons loppis, köpte den för 25:- (hade givit upp till 250:-)
  6. Köpte gardinstång, gardiner också och satte upp i vardagsrummet (för en gångs skull orkade jag inte sy)
  7. Planterade, planterade om och svor över larver på balkongväxterna - läs: kryddorna gick till kryddhimlen
  8. Två tomatplantor fick jag till
  9. Två stora skåp fick lämna oss till förmån för nya vindsutrymmet (tungt men 2 bröder och en sambo fixade det)
  10. Sovrum och arbetsrum provmålades - blir målade någon snar helg
  11. Ramade in en del verk, mina och andras och blev blickfång i hallen a.k.a. The Milky Way
  12. Spraymålade gamla ramar - de väntar på verken
  13. Fyndade ett gammalt våffeljärn (tungt, tungt) och en smörgåsgrill à la väger ton. De pryder köket snyggt må jag säga
  14. Skapade collage, digitala collage, målade och fotograferade
  15. Rensade vindsbråte i omgångar
  16. Kasserade några årgångar Elle Interör från 93, 94, 95, 96 och 97 efter att ha gått igenom alla och klippt ut intressanta collagebilder (tog ca en arbetdag). Andra årgångar från 89-98 av Sköna Hem, Plaza, Maison, Hus & Hem m.fl. blev kasserade innan flytten men jag behöll 99 och 00 för framtida loppisfyndare. Lite inredningshistora skadar nog ingen.
  17. Annars har jag tagit det ganska lugnt
Kvarstår en lång lista med skoj att pyssla med under kommande höstkvällar och några helger...

Hoppas du haft en underbar sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg vad ditt hjärta talar!