20090424

Cyniska idioter

Läser i dagens GP, att så unga flickor som 14 år har agerat värdinnor på en fest enbart iklädda minimala trosor och toppar med festfixarens logotyp på.

Utdrag ur artikeln:
"Enligt festanordnaren Pier Fiket, på efterfesten.com, har flickorna inte varit anställda utan bara hjälpt till att dela ut produkter med företagets namn på. Så gör de ofta.- Jag har inte anställt dem och visste inte att de var minderåriga. En kille sa att några tjejer ville vara värdinnor på festen klädda i våra kläder, vilket var helt okej för mig, säger han."

Min moderliga irritation vaknade här! Jag känner inte till Pier Fikets ålder, lätt att ta reda på men, jag undrar hur j-a dum i huvudet man kan bli på riktigt?!! En kille sa... Lägg av! Kan se hur han för sitt inre illusoriskt ser hur det står en hord av 14-åriga flickor som bara skriker efter att få gå lättklädda med menlösa logotyper på tuttar och rumpa. Eller?? Dessutom har de inte varit anställda utan säkerligen bett om att få betala för sig också - bara för att få möjligheten att göra denna fantastiska insats...

Pier! Ett tips är att du växer upp fortare än attan, för du kommer kanske ha en dotter i den åldern en vacker dag. Då vill du inte att hon blir utsatt för den här sortens cyniska idioti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg vad ditt hjärta talar!