20090427

Dagen till ära




För 20 år sedan, exakt denna dag, fyllde jag 20. Hade stort partaj i radhuset där vi bodde med hela T4Byb på plats och en helt gäng goda vänner. En rejäl fest, om jag inte minns fel. Pappa ringde framåt kvällen och jag hade blivit med en lillebror till. Samma dag! Denne lille fyller 20 år idag och det hisnar när jag tänker på att han är lika gammal idag, som jag var då.

GRATTIS Velko! Håll i hatten, Älskling för det går undan och inget förbereder en på hastigheten! Njut av livet i fulla drag för livet har mängder med överaskningar i beredskap. Många vackra och några en aning dämpade. Samla på de goda erfarenheterna och ta lärdom av de mindre roliga, så klarar du dig fint!

För 10 år sedan, på min 30-årsdag, blev jag åter rejält firad. Nya vänner från konstskolan blandades med familj, nära och kära. Fantastisk dag och jag minns den som om det vore igår. Framförallt minns jag känslan av allt som låg framför mig. Förhoppningarna, drömmarna, kärleken...
Idag är inget som jag hade tänkt mig eller kunnat förutse. Undrar hur kommande 10 år kommer te sig? Önskelistan är hemlig...

Jag firar inte idag men hoppas på att göra det någon gång under året, då tillsammans med samboälskling H som fyllde 30 i januari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg vad ditt hjärta talar!